Sunday, May 5, 2019

Mi fog hiányozni? (Helyek és ételek)

Már csak egy hónap és vége. Vége a külföldön töltött tanulmányi félévemnek. Most, hogy már tudom, hogy nem is olyan sok időt fogok itt kint tölteni, átgondoltam: mi az amit nagyon megszerettem itt. Mi vált annyira a részemmé La Corunában, hogy Pécsen is eszembe fog jutni? Persze itt nem kell nagy dolgokra gondolni, hiszen nem tértem át másik vallásra, vagy nem kezdtem bele egy új kapcsolatba mondjuk egy Dél-Amerikai lánnyal. Inkább csak ilyen kis hétköznapi dolgok következnek itt. Melyekről tudom, hogy nem unikálisak. Minden bizonnyal a legtöbb embernek, aki külföldön tölt huzamosabb időt, kialakul hasonló.

1. Eper

Fél kiló eper 1 Euróba kerül. Persze nem minden alkalommal, de havonta egy-két hétig biztosan ilyen áron érhető el. Mondjuk most már kicsit túl sokat fogyasztottam belőle, limonádéba is kerültek eper darabok, teában és minden más formában is fogyasztottam. Ám ha kiürül a szervezetemből a sok-sok eper, akkor majd lehet megint megkívánom.  (Direkt ezzel kezdem a listát, mert tudom, hogy van aki szereti az epret, de Magyarországon méregdrága ilyenkor.)



2. Termália

A listán talán ez az egyik legkomolyabb tétel. Hiszen aki ismer, az tudja rólam hogy néha szeretek elmenni egy-egy termálfürdőbe. Ahogyan egy korábbi posztomban már beszámoltam róla, itt nagyon kedvezményesen tudtam bérletet váltani a helyi Termáliába, ahol edzésen s úszáson túl még termálozni is lehet. Nem mondom, hogy minden nap eljárok, de azért heti 3-4x biztosan. Ez az időszak 100%-hogy hiányozni fog az életemből. Szerintem nyugdíjas koromban sem fogok tudni ennyiszer eljárni fürdőkbe. Mondjuk mire öreg leszek valószínűleg állami nyugdíj nem annyira lesz, meg víz se nagyon. 



Kép forrása: http://grumico.com/wp-content/uploads/2017/04/termaria.jpg (Az összes többi képet én készítettem.)

3. Tengerpart

Akarom írni, óceánpart. Mely elérhető közelségben található az itteni lakásomtól. Gyakran csak fogom magamat és teszek egy sétát. Hallgatom a hullámok zaját, nézem, hogy milyen kagylók és kavicsok - meg persze tömérdek mennyiségű szemét - kerül kisodródva a partra. Jó nézni a családokat, barátokat akik itt lazítanak.


4. Doritos

Alapvetően nem vagyok csipsz rajongó, nem is nagyon szoktam enni. De itt gondoltam megkóstolom ezt a márkát, mert sokak kezében láttam. Annyira bejött, hogy bevallom, kicsit függő lettem. Na jó nem ám, de amíg kint vagyok, eszegetek ilyet néha. Szerintem aki Spanyolországba jön mindenképp próbálja ki.


5. Estrella - San Miguel - Estrella

Elég jó kis sörök vannak itt. Mivel nem vagyok nagy fogyasztó, így még most sem kóstoltam meg a legismertebb helyi márkákat. De rajta vagyok az ügyön. Amúgy az alábbi képen látható két estrellás sör jön be a leginkább, így ha ajánlanom kéne valamelyiket, akkor közülük választanék. 


6. "Gyümölcskocsonya"

Idézőjel, az fontos, mert szerintem távolról sem látott gyümölcsöt az alábbi produktum. Még az sem, amelyik drágább és itt a képen látható. Először csak viccből vettem egy pakk ilyet, mert 4 darab került 70 centbe. Számomra nagyon vicces íze volt, így vettem még egy párszor. Otthon nem nagyon ettem még ilyesmit, de filmekben persze láttam. Ezért gondoltam kipróbálom.


+ Végül de nem utolsó sorban, az a sok-sok kutyus akit az utcán vagy a parton láttam játszani. Jó volt látni őket.

Szép napot,

Levente

No comments:

Post a Comment