Monday, May 20, 2019

Választások (itt is ott is)

Most értem haza egy kisebb sétáról, melyet azért tettem, hogy a tanulás közben kiszellőztessem a fejemet. Magyarországhoz hasonlóan, a vizsgaidőszakon túl választások is jönnek itt is. Így annyira nem lepődtem meg, amikor pár fiatal odajött hozzám a parkban és egy újságot adtak át nekem. Az sem lepett meg, hogy az egyik itteni csoporttársam is közöttük volt, mert régebben beszélgettem vele. Akkor ő elmondta, hogy egy helyi politikai pártnak a tagja. Beszélgettem egy pár szót vele most is, s nevetve mondta hogy ez egy ilyen propaganda kiadvány persze galego nyelven, de ha gondolom akkor nézzem meg. Az újságból pár képet közlök:




Erről a csoporttársamról szeretnék még megosztani pár információt, mert egy jó példája annak, hogy miként tehet valaki fiatalként a helyi közösség érdekében. Akiről eddig beszéltem, ő egy három gyermekes anyuka és jelenleg 29 éves. Szülései után kezdett el egyetemre járni ahol jelenleg tanítónak készül. Pár éve kapcsolódott be egy párt életébe, akik azért jöttek létre, hogy a helyi problémák létezésére és megoldásának szükségességére hívják fel a figyelmet. Számos programot szerveznek La Corunában.

Ez csak egy példa arra, hogy milyen módon lehet a közösségünk életében részt venni. Más út is van persze, de szükséges a fiatal korosztály politikai aktivitása, civil szerepvállalása is. A zéró szint az, hogy élünk a szavazati lehetőségünkkel, amire minden blogolvasót bíztatok. Ezen túl érdemes civil szervezetekben, egyesületekben, közösségekben is szerepet vállalni, hogy valódi élő szövet legyen a helyi, melyben élünk. Hallgatótársammal beszélgetve ez a gondolat erősödött meg bennem.

Szép napot,

Levente

U.I.: Ezt a bejegyzést nem támogatta egyetlen spanyolországi párt sem, csak érdekesnek találtam a témát, ezért számoltam be róla.

No comments:

Post a Comment