Monday, May 6, 2019

Spanyolul tanulsz? Akkor ezt neked írtam!

Ma már számos lehetőségünk van arra, hogy spanyolul tanuljunk. Én igyekszem minél többféle stratégiát alkalmazni, hogy a rengeteg inger hatására kicsit jobban tudjak spanyolul. Online tartalmakat szeretnék megosztani veled, melyeket én is használok és tanulok belőlük. YouTube csatornákra koncentrálok ebben a bejegyzésben. (Sajnos senki sem szponzorált.)
A következő sorrend teljes mértékben irreleváns lesz, tehát csak olyan sorrendben sorolom fel a csatornákat, ahogy eszembe jutnak. Legtöbbjüknek egyébként van instagram s facebook oldaluk is, így akár ott is körbeveheted magad spanyol audio-vizuális környezettel.

1. American Boy 
https://www.youtube.com/channel/UCy7HFsqCNQDsniS6lZrqSNQ
Egy fekete amerikai srácé ez a csatorna, ahol angol nyelvről tanít spanyolra. De leginkább spanyolul beszélnek a videóiban. Nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a különböző országok dialektusait is bemutassa. Ezért igen érdekes számomra, emiatt is ajánlom főleg. Másrészről viszonylag lassan beszél spanyolul.
Azért is jó ez a csatorna, mert kettő legyet üthetünk vele egy csapásra. Hiszen angolul és spanyolul is beszélnek. Így mindkét nyelvünket tréningezhetjük. 

2. Luisito Comunica
https://www.youtube.com/user/LuisitoComunicaa

Annyira megdöbbentem mikor láttam, hogy 23,5 millióan követik ezt a srácot. Ez óriási közönség. Szerintem ő csak a YouTube-ból él, össze vissza utazik és tölti-tölti fel a videókat arról, hogy szokatlan ételeket eszik. Azért érdekes, mert nagyon gyorsan beszél, ilyen rapp szerűen is néha. Ezért elég nehéz érteni néha, meg rengeteg olyan kifejezést használ ami új számomra. Dél-Amerikai egyébként, ezt is érdemes tudni róla. Azért ajánlom, mert kell kicsit szokni a gyors spanyolt is.

3. El Australiano
https://www.youtube.com/channel/UCXJ8rpGl-9IJcUvZMKAh3LQ

Ez a legújabb szerzeményem, nemrég akadtam rá a srác videóira. Egy ausztráliából származó fiatal férfié a csatorna, aki már jó régen él az USÁ-ban. Nagyon viccesen beszél spanyolul, mert nem az anyanyelve, de régóta tanulja már. Ez az óriási kitartás - amit látok rajta - motivál néha engem is hogy folytassam a tanulást. Igen csak szokatlan megjelenésű a csatorna vezetője, ezért is érdemes ránézni videóira.

4. Learn Spanish Free
https://www.youtube.com/channel/UCydVvh3Wg4VPvllLHFoe5_A

Ezt a csatornát már régebb óta követem. Nekem konkrétan nem tartozik a kedvenceim közé, de azért rendszerint csekkolom az új videóikat. Angolról spanyolra tanítanak, honlapjuk is van ahonnan tematikusan letölthető képekkel ellátott szó és kifejezés gyűjtemény. Azokat mondjuk eléggé szeretem. Itt is érvényesül a két legyet elmélet ;)

5. GENIAL

Ez az a csatorna ami valamiért állandóan felugrik a YouTube-on, mint számomra ajánlott tartalom. Hát, nekem ez a műfaj annyira nem a szívem csücske. "10 dolog amit nem tudsz venni Észak-Koreában" meg hasonlók. De hát a nyelvtanulás érdekében lehet megnézni egyet egyet. Mert lassan beszélnek benne.

6. BBC News Mundo

Ez egy komolyabb csatorna, mondhatni hagyományos is. Azért tartom jónak ezt, mert társadalmi problémákra is felhívja a figyelmet, oktat és tájékoztat is egyszerre. Mindezt érdekesen és nem túl nehéz spanyollal teszik. Ha ránézel erre a csatornára, kicsit tudatosabb és tájékozottabb is leszel, miközben spanyolozol.

7. Why not Spanish? (Best ever!)

Ez a kedvencem! Ha csak egyetlen egy csatornát van kedved/időd megnézni, akkor ezt tedd. Egy Venezuelai nyelvtanárnő készíti a videókat, aki az USÁ-ban él férjével. Irtó jók a videók, nyelvtanozik is, hallgatási feladatot is beleépít a videókba és az utca emberét szólítja meg. Imádom!

8. Spanyol TV csatornák online
https://www.youtube.com/channel/UCbHFKMtqLYkIBRiPHJwxu_w

Élőben közvetítik YouTube-on a nagyobb spanyolországi adók programját. Én most csak egy linket csatoltam ide, de könnyedén megtalálod a többit is, ha szeretnéd. Emellett annyira nem is kell érvelnem, önmagában megállja a helyét.

9. Spanish and Go
https://www.youtube.com/channel/UCjTIEnsvhWPvrBqtRkB1cLA

Ez a pár különböző szituációkba keveredik, hogy használják a spanyol nyelvtudásukat. Hogyan kell ételt rendelni? Bevásárolni Dél-Amerika különböző országaiban? Ha érdekel a téma angol-spanyol videók keretében akkor ezt is ajánlom.

Szép napot és jó tanulást kívánok,

Levente

U.i.: Meg persze sok sikert azoknak akik most érettségiznek. Kiemelten Zsikének és Matyinak!

No comments:

Post a Comment