Friday, March 1, 2019

Spanyol cserkészek

Még itthonról számos cserkészcsapatnak írtam, mert szerettem volna felvenni velük a kapcsolatot, hogy kilátogassak 1-2 programjukra. Számomra érdekes kérdés az, hogy a különböző országokban hogyan szervezik munkájukat a cserkészcsapatok. Eddig viszonylag sok külföldi magyar cserkészcsapat működésébe pillanthattam bele. Számomra az is érdekes, hogy a nem magyar cserkészeknél milyen a cserkészet.

Az egyetlen csapat volt az aki válaszolt üzenetemre. Ennek indoka talán az lehet, hogy angolul írtam  és bevallottam nekik, hogy nem tudok rendesen spanyolul. Akik válaszoltak, nem is La Corunában, hanem egy közeli Sada nevű településen működnek. A település La Coruna és Ferrol között helyezkedik el, ahogy az az alábbi térpéken is látható. A csapat neve: Ronsel Scout Grupo. Facebook oldaluk itt érhető el.


Bár a csapat nagy része nem beszél angolul, szívesen fogadtak. Akik tudtak angolul, beszélgettek velem. De próbáltam párszor spanyolul is kommunikálni, ami jó kis gyakorlat volt számomra. Nekik meg gondolom vicces pillanatokat okoztam ezzel. Ha jól vettem ki, akkor galego nyelven nem nagyon beszéltek egymás között, hanem a spanyolt használták.

A csapat szombatonként tartja közös foglalkozásait 11:30-13:30 között. Régebben még esténként tartották alkalmaikat, de egy pár hónapja változtattak az időponton. Ilyenkor az egész csapat tagsága megvan hívva a közös programra. Ebből arra következtetek, hogy az őrsi/kiscsoportos rendszer nem annyira erős náluk. Ennek indok az, hogy náluk korosztályos csapatok vannak. Ezt úgy lehet elképzelni, mintha nálunk egy kiscserkész amikor eléri a cserkész korosztályt, akkor átigazol egy másik csapatba és így tovább minden egyes korosztály váltásnál. Magyarországon ez jelenleg csak elvétve működik így, más modellt alkalmazunk.

Nagyon meglepődtem azon, hogy kaptam egy nyakkendőt tőlük, örökbe. Az egyik cserkész - akivel a legtöbbet beszélgettem - még adott egy nyakkendőgyűrűt is, a sajátját. Ez jól is jött, mert annyira nem akartam a saját nyakkendőmet a csingem nélkül viselni. Nálunk, a magyarországi cserkészeknél ez nem szokás. De a tőlük kapott nyakkendőt örömmel viseltem egyenruha nélkül is. Itt az egyenruhát csak reprezentatív alkalmakkor viselik.

Ez az én nyakkendőm.

Náluk az a szokás, hogy aki elkezd cserkészkedni, az egyből kap egy nyakkendőt ami sötétkék színű. És ha leteszi a fogadalmát, akkor egy világoskék szegélyes nyakkendőt viselhetnek. Otthon mi ezt ugye elégé eltérő rendszerben oldjuk meg, de úgy gondolom; ennek is van előnye. 

Köszönöm, ha elolvastad bejegyzésemet.

Jó Munkát!

Levente

No comments:

Post a Comment