Tuesday, February 12, 2019

Az egyetemről


UDC - meglátom ezt a feliratot egy buszon, és onnantól kezdve megnyugodok. Hiszen tudom, hogy ez az egyetem nevének rövidítése. Ezek a buszok a városközpontból elvisznek engem a város peremén található  egyetemi campusra. Már persze ha felszállok egyre. Erre olyan 8:30 körül szoktam rászánni magamat, mert itt 9:00-kor kezdődnek az órák. Ezt egyébként nagyon díjazom! 

Ebből már kiderült, hogy Pécstől eltérően itt külön alapból erre a célra szánt területen építették ki az egyetem infrastruktúráját. Nem pedig a város közepén. Igazából mind a két modellnek vannak előnyei épp úgy mint hátrányai. Örülök annak, hogy ezt a másik módot is megismerhettem.  (De azért van pár egyetemi épület a város más pontján is. Az óceáni életet kutató tanszékük például a parton került elhelyezésre, érthető okok miatt. Mondjuk Pécsett nem tudom hol van helyileg ilyen tanszék, ha valaki tudja szóljon.) 

A campust két részre lehet osztani, mert igen nagy a kiterjedése. (Igazából ha jól tudom külön egységként is kezelik.) Én a városhoz közelebb eső részben tanulok, így kevesebbet kell buszoznom. A következő térképen lehet látni azt, hogy mennyire tömörülnek az egyetem épületei.



Mivel én pedagógiás kapcsolattal érkeztem ide, így a pedagógiai tanszék épületét tudom részletesen bemutatni. Tanszék? Dehogy. Itt egy egész pedagógiai kar működik! És igen jól olvastad, egy egész épület jut erre az egységre. Az épület majdnem akkora mint a PTE BTK főépülete. Volt már, hogy kicsit eltévedtem. Azért kell ekkora épület, mert itt zajlik minden leendő óvodapedagógus, gyógypedagógus, preschool tanár, tanító, általános és felső tagozatos tanár képzése. Így a szaktárgyakat is itt oktatják, ebben az épületben. Az épület modern építésű, számomra igen különös kialakítású. Most következzen pár kép belülről az épületről:



Az épületben található egy nagy könyvtár is, amit előszeretettel használok. Az igen sok ablak miatt nagyon hasonlít a Tudásközpontra ez a könyvtár. A következő képen a könyvtár egy részletét lehet látni. A középen elhelyezkedő asztalnál ülök épp, ott írom a bejegyzést.



Szóval ilyen környezetben folyik az oktatás La Corunában.
Köszönöm, hogy elolvastad eme bejegyzést!

Levente

No comments:

Post a Comment