Wednesday, June 19, 2019

Hazafelé úton - Bergamo


Palazzo Gamozzi. Itt szálltam meg, melyet Airbnb hirdetések között a "BNB Bergamo" címen lehet megtalálni. Ez egy középkori építésű palazzo, mely elég jó állapotban van, bár kívülről ráférne egy renoválás. Ahol a szállásom volt, nagyon szépen fel volt újítva, még pár régi freskó is díszítette a belső falakat. Ha ide látogatsz javaslom, hogy mindenképpen itt foglalj szállást. Nem elég, hogy közel van az óvároshoz, de ebben az épületben szállt meg Guiseppe Garibaldi is. Lehet, hogy éppen abban a szobában amiben én. De az is lehet, hogy pont nem.



Ha Bergamóba mész és megéhezel akkor mindenképpen azt az éttermet javaslom neked, ami az említett szálláshelytől 23 másodperc sétára található. Egy családi vállalkozás, melyben autentikus helyi ételeket rendelhetsz, 10-15 euró között. Ilyen jó helyen még sose ettem, ár-érték arány szempontjából. Sokkal jobb mint a Slyven vagy a Xavér étterem/étkezde. Milánóban 25 euróért ettem egyet, de közelébe se ért a bergamói ebédemnek.


Örültem, hogy ellátogattam ide is, mert mindig is kíváncsi voltam az olasz kisvárosi légkörre. Itt ugyan annyian élnek kb. mint Pécsen. A középkori épületek közül rengeteg maradt meg épen, így lehet szemlélni őket az utcákon sétálgatva és elmerengeni azon, hogy milyen lehetett itt az élet 500 éve, ugyan azok között az épületek között.





Külön csemege ez a templom a kora reneszánsz festészetéből. Aki teheti látogasson el ide is.

Végül, ha robogó/motor rajongó vagy akkor nem tanácsos Olaszország közelébe merészkedned. Milánóban és Bergamóban is minden második dolog amit láttam az egy Vespa volt. Nem vicc. 


Nemsokára indulok haza.

Szép napot kívánok,

Levente

No comments:

Post a Comment