Sunday, June 23, 2019

Hazaérkezés és lezárás

Végérvényesen lezárult az Erasmus/Campus Mundi mobilitási félévem, melyet a spanyolországi La Coruna városában töltöttem. Rengeteg élményben részesültem, melyeket nem is tudnék felsorolni. De ami most így hirtelen eszembe jut az a következő:

  • Termálozás,
  • Fürdés az Atlanti-óceánban,
  • Sétálgatás és napozás a parton,
  • Helyi ételek és italok kikóstolása,
  • Galego - spanyol nyelvi együttélés megízlelése,
  • Lokális újság olvasása,
  • Spanyol cserkészcsapat megismerése,
  • 2 helyi katolikus plébánia életének szemlélése,
  • Egyetemi kurzusok teljesítése,
  • Külföldi barátságok létrejötte,
  • El caminó teljesítése stb.
Az élményeken felül rengeteget fejlődtem nyelvileg is. Az egyetemi kurzusokon elsősorban angolul folyt a képzés, de a spanyol nyelv is előkerült. A spanyol nyelvi környezet és az ingyenes egy hónapos intenzív nyelvi kurzus is segített abban, hogy sokkal bátrabbnak érzem magamat, ha spanyolul kell megszólalni.

Az ösztöndíj teljes mértékben fedezte a kint tartózkodásom költségeit, még utazni is tudtam belőle Spanyolországba, Franciaországba, Portugáliába és Olaszországba. Meg persze haza, Magyarországra. Bár még hátravan egy kis papírmunka, remélem minden ügyemet sikerül elrendeznem az ösztöndíj kapcsán.


Remélem posztjaim legalább nyomokban tartalmaznak olyan információkat, melyek az ide érkezőknek segítséget nyújtanak. Ezen felül azért is volt jó írni ezt a blogot, mert így könnyedén tudtam családtagjaimat és barátaimat - már akiket érdekelt -  tájékoztatni arról, hogy mi a helyzet velem a messzi Galíciában. Emiatt is ajánlom mindenkinek, hogy ha hasonló vállalkozásba fog mint én, akkor vezessen blogot. Bár Facebookon talán egyszerűbb és több embert lehet elérni.

Köszönöm mindenkinek, aki olvasta a posztjaimat ebben a félévben.

Szép napot,

Levente

U.I.: Ne félj belevágni az Erasmusba!

No comments:

Post a Comment