Friday, January 11, 2019

Miért jelentkeztem Erasmusra?


Valószínűleg már az első bejegyzésemben is lehetett volna ez a fő témám. De hát, nem lehet mindent egyszerre. Ebben a bejegyzésben a motivációimról számolok be.

A nyelvek


Amikor egyetemre jöttem, eléggé hadilábon álltam az idegen nyelvekkel. A középiskolában viszonylag alacsony szinten maradt az angol tudásom, a németről nem is beszélve. Úgy éreztem, sose fogok tudni megszólalni más nyelven. Féltem is a nyelvvizsgától, hisz enélkül nem kaphatnék majd diplomát. Ez az egyetem alatt megváltozott. Mármint az angol nyelvtudás, németből menthetetlen vagyok. Angol cikkeket kellett felhasználnom kurzusaim teljesítéséhez, hallgattam angol nyelvű konferencia előadásokat is. Ezektől bátrabb lettem és megcsináltam angolból a nyelvvizsgát az egyetem alatt. Ezt követően már több angol nyelvű kurzust vettem fel és sikerült teljesíteni is őket. Tehát mondhatjuk, hogy teljesen megváltozott a nyelvhez való viszonyom. Elhittem magamról, hogy képes vagyok más nyelven is kommunikálni. Persze tudom, hogy eközben elkövetek nyelvi hibákat, de az belefér.

Kíváncsiság + Pályázat


További motivációim közé tartozik az is, hogy szeretek utazni, olyan országokba ellátogatni ahol előtte még nem jártam. Ezzel párosul az, hogy a pályázatírást is előszeretettel űzöm. Ez a kettő egyesült, amikor végül megpályáztam egy fél éves részképzést Spanyolországban. Még sosem voltam ebben az országban, pedig már rengeteget hallottam és tanultam róla. Meg persze a CV-ben is jól néz ki az ilyesmi.

Barátnőm


Barátnőm is a PTE hallgatója. Ő francia-angol tanári képzésen van s szeretett volna francia anyanyelvi tapasztalatot szerezni. Erre egy jó lehetőségnek látszott az Erasmus mobilitás. Közösen gondolkodva jutottunk végül arra a döntésre, hogy végül mindketten beadjuk a pályázatot. 


Nemsokára ismét írok,

Levente



No comments:

Post a Comment