Monday, January 7, 2019


Kell e biztosítást kötni Erasmus mobilitás alatt?


Tettem fel magamnak a kérdést egyből mikor megtudtam, hogy elnyertem az ösztöndíjat, így külföldön tanulhatok. Nagyon sok eltérő véleményt lehet hallani barátoktól, ismerősöktől ebben a témában. Sőt, a családomon belül sem egységes a kép. A két véglet a következő: nem kell biztosítás, csak nem ér semmi baj vs. mindenképp kell biztosítást kötni utazás esetén, lehetőleg minél drágábbat. A kétféle elvárás között magam sem tudtam mitévő legyek, így halasztottam a kérdést egyre későbbre.
Ez a kérdés az egyetemistáknak is komoly dilemma lehet, mert többségüknek nincs állandó keresete s sokan a családjaikat nem kívánják terhelni ezzel a kiadással.
Ebben a posztban a leírom, hogy milyen biztosítási ajánlatok elérhetőek jelenleg és hogy én milyen döntést hoztam.

Biztosítások, melyekkel lehet hogy már alapból rendelkezel

Igen lehet hogy rendelkezel biztosítással úgy is ha nem tudsz róla. Ezek közül a kettő legáltalánosabb a következő:

1. Európai Uniós TAJ kártya,

Ha EU tagállamba utazol, akkor a sürgősségi betegellátásért alapból nem kell fizetned ha valamilyen baleset ér. De ha például fogászati ellátásra, vagy műtétre szorulsz, akkor azt már ezek nem fedezik. Külföldön az ilyen beavatkozások ára hamar elér több millió forintos összegeket is.

2. Junior Bankkártya.

Több magyarországi bank is nyújt azoknak utasbiztosítást, akik náluk vezetnek számlát. Ezek azonban általában maximum egy hónapra nyújtanak megoldást. Viszont ha valaki fél évet tanul külföldön, ez nem nyújt végig megoldást.

A Döntésem


Összességében azért döntöttem a biztosítás mellett, mert úgy éreztem, hogyha nem kötök akkor nem érezném magamat nyugodtnak. Sokat kattognék azon, hogy vigyázok e magamra eléggé. Illetve nem csak úgy lehet bármi bajom, hogy nem figyelek magamra. Más miatt is szenvedhetek például balesetet. Ha véletlen egy ilyen történne, akkor akár több millió forintnyi adósságot halmoznék fel egy kórházzal szemben. Ez nem hangzik valami jól.

Így már csak az volt a kérdés, hogy milyen összegű biztosítást kössek. Számos biztosító kínál kifejezetten mobilitási időszakra vonatkozó biztosítási ajánlatot. A legáltalánosabb/ induló kategóriában 250-300 Forint/nap árban lehet biztosítást kötni. A PTE-n keresztül is egy ebbe a kategóriába tartozó biztosítást lehet megkötni.
Bár a napidíjban minimális eltérések vannak, a biztosítási összegekben óriási eltéréseket találhatunk. Ebben a kategóriában 5-10 millió forint közötti összegig térítik meg az ambuláns és kórházi ellátás költségeit a biztosítók. Érdemes megnézni a listát, hogy milyen egyéb esetekben fizet a biztosító.

Végül a kiutazásom előtt két héttel kötöttem meg a biztosítást. Egy magasabb kategóriájú biztosítás mellett döntöttem, amiért napi kb. 570 Forintot fogok fizetni. Ez így összességében 80.000 Forint körüli összeget tesz ki, ami nem kevés pénz. De így nyugodtak a szüleim, a barátnőm és én magam is.

Nem azt mondom hogy kizárólag ez a döntés a helyes. Arra buzdítalak, hogyha kiutazol, akkor alaposan gondold át azt, hogy kötsz e biztosítást. Legyen emögött egy tudatos döntés.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, nemsokára újra jelentkezem,

Levente


1 comment:

  1. Ez tök hasznos volt! Köszi, hogy így összeszedted!

    ReplyDelete